woensdag 10 december 2008

Dinsdag 9 december

Aaa lekker zeg tot kwart voor 6 blijven liggen. Even lekker gedoucht en toen kreeg ik het ontbijt. Brood met pindakaas! Ja brood met Hollandse pindakaas. Niet dat ik het lekker vind pindakaas maar ik heb maar extra genoten van het brood.

Om half 7 met de auto naar Martijn en Akash, maar die zaten al in de auto bij Mathijs en Awinash. Net als gisteren een meisje opgehaald en naar school gebracht en daarna zelf naar school gegaan. Aangekomen op het Natin altijd eerst werkoverleg met Werner. Daarna zijn we met onze groep eigenlijk heel de dag bezig geweest met een leraar die geen verstand van netwerk had maar wel een netwerk wou, dus aan ons de taak was om zijn wensen zoveel mogelijk te voldoen(want hij is op dat moment de klant). Een paar punten gingen niet samen en we zijn heel de dag bezig geweest naar oplossingen zoeken en alternatieven kiezen. Niet het leukste om te doen. Maar dat moet ook gebeuren. Morgen gaan we beginnen met het project. 5 oude pc`s schoonmaken en controleren en beginnen met het aanleggen van een internetkabels.

Om 1 uur zijn we naar huis gegaan en zijn daar op ze Surinaams een middagdut wezen doen. Nadat die tijd ook voorbij was, ben ik rond het huis een beetje gaan lopen. De vader van Previen heeft buiten ze eigenhuis ook nog een huis staan met een winkel (dat hij verhuurt aan chinezen) met daarboven 2 woningen ondereen kap van ieder 6 slaapplekken. Een zeer mooie en ruime ruimte dat tegen een lage prijs te huur is. Ik heb beloofd het een beetje te promoten dus bij deze heb ik dat dan ook even gedaan.

Om half 7 zouden we naar een tempel van Hindoestanen gaan. Even snel nog gedoucht, lange broek aan, T-shirtje aan en slippers. Je moest toch op bloten voeten naar binnen. Wat ik daar allemaal heb meegemaakt is niet te beschrijven, te fotograferen of te filmen. Dat is het gevoel dat daar hangt. Zo mooi van het muziek maken tot aan de preek van de pastoor. Begonnen werd met een offer. Een aantal mensen hadden bakken met fruit meegenomen die gezegend werden en afgestaan. Daarna gingen een aantal mensen op de grond zitten muziek maken en om de buurt de leiding nemen met zing d.m.v. een microfoon. De preek van de pastoor was mooi om te horen helemaal omdat hij begon met het welkom heten van mij en Martijn die in de tussentijd ook was komen aanschuiven met Akash. Vervolgens pakte hij HET boek erbij en ging daar uit voorlezen en verlichte de stukken tekst. Af en toe gebruikte hij ook Nederlandse zinnen voor mij en Martijn. Na de preek werd er opnieuw muziek gemaakt en gezongen. Er werd afgesloten met een gebed en 3 mensen die langs alle beelden en schilderijen langsliepen met een kaars. In de tussentijd had het 3 min. geregend en daarbij alles blank gezet. Het kwam dus weer eens met bakken uit de hemel zetten. Daarna ben ik weer naar huis gegaan. We hebben vandaag geen vlees mogen eten omdat dat niet mag als er dienst is. Toch heb ik wel lekker gegeten. Hoewel ik geen idee heb wat ik gegeten heb.
Zo inmiddels is het nu half 11 s`avonds oftewel Half 3 in Holland. Dus ik ben moe en ik brei er weer een einde aan voor vandaag.

Een mindere ochtend maar een zeer bijzondere afsluiting van de dag. Volgens mij gaan we morgen middag ergens luxe zwemmen dus dat komt wel mooi uit.





3 opmerkingen:

  1. Indrukwekkend wat jullie allemaal meemaken. Goed om te horen dat je je zo snel en goed weet aan te passen.

    Veel plezier nog de komende dagen!

    Groet, Wim Bos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeeyy,

    Erg leuk die verhalen hier, Die foto is precies hoe Roland is :p

    Erg mooie ervaring zeker de tempel van Hindoestanen ?

    Groeten,
    Roy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je zo gastvrij verwelkomt wordt in Suriname. Het is wel een hele andere wereld. Geweldig leuk en indrukwekkend om mee te maken.
    Je zal straks wel heel veel verhalen hebben.
    Ik wens iedereen nog een goede tijd en veel plezier toe. Geniet ervan.

    Groet, Vera Emmerig

    BeantwoordenVerwijderen