maandag 15 december 2008

Martijn & Akash

Vandaag, 12 December is de beurt aan ons om een stukje te schrijven.
Wij zijn Akash Jageswar en Martijn.

Ik ben door mijn gastgezin goed ontvangen. Ik vind de mensen erg gastvrij, wat ik vooral mooi vind is dat de ouders mij als een zoon zien. Dit is iets wat in Nederland niet gebeurd. Het eten is ook erg lekker, alleen kan ik het sausje niet altijd herkennen wat er in zit, maar het is wel erg lekker.
Het is elke dag vroeg opstaan, en het is ‘ochtends zelfs al flink warm!!! Vooral als ik de airco uit stap... Ik denk dat ik door de airco minder last heb van de muggen. Ik heb er wel een paar op mijn voet. Of ze vinden mij gewoon niet lekker, haha.
Ik heb een erg ruime slaapkamer, zoals ik al zei heb ik een airco. Dit is erg luxe, ik ben de enigste van de Nederlandse studenten met een airco. Er staan 2 ruime bedden, dus het had best gekund dat ik Maris mee had kunnen nemen als handbagage!! Ik had haar hand vast kunnen houden, dus dan is het handbagage. Toch? :-P ;-)
Wat mij verbaasde is dat er in de supermarkt hagelslag is. En niet zomaar hagelslag, maar hagelslag van de EuroShopper!! Wat doet dat nou in Suriname??

Ik ben Akash, het maatje van Martijn. Wat ik heel erg leuk vind is dat Martijn heel snel bij ons gewend is. We hebben enkele leuken momenten gehad, bijvoorbeeld gezellig chillen in de stad, grapjes maken, maakt niet uit waarover.
Ik vind het werken aan het project erg gezellig. Niet alleen leerzaam, maar omdat het een leuk groepje is, is het ook leuk om te doen.
De Nederlandse studenten vind ik erg aardig. Ze zijn als een team.

Wat wij erg gezellig vinden is om in de avonduren met Prawien, Roland, Awinash en Matthijs iets gezelligs te gaan doen. Zo zijn we een keer naar voetballen gegaan, wat ook erg gezellig was: we zijn naar een speelhal geweest, hier hebben wij wat foto’s van.
In de speelhal hebben ze tafelvoetbal, … en voor Nederlandse begrippen ‘ouderwetse’ arcade speel automaten. Jeetje, wat is het lang geleden dat ik die machines gezien heb… :-P Er was zelfs friet te koop.

Als je het leuk vind om mijn persoonlijke blog te lezen, mag je een kijkje nemen op:

http://www.mybeagle.net/surinameblog/





1 opmerking:

  1. Leuk stukje hoor,
    leuk dat Akash ook iets heeft geschreven ;)
    Kamer ziet er indd lekker ruim uit,
    relaxed hoor xD
    Kus Maris

    BeantwoordenVerwijderen